ساختمان اداری 23 علیرضا سه ده زاده جامعه معماران ایران معمارو طراح داخلی: علیرضا سه ده زاده-سایه بان کیان

استفاده از مبلمان فلزی و چرمی با رنگ های خنثی در رسمیت بخشیدن به محیط تاثیر زیادی دارد. همچنین قابلیت نظافت، مقاومت و عمر مبلمان نیز در فضاهای اداری اهمیت زیادی دارد، زیرا به علت رفت و آمد های مکرر امکان خراب شدن مبلمان اداری مجله خبری معماری و ساختمان بسیار زیاد است و دیزاینر باید برای خرید مبلمان با کیفیت کارفرما را قانع کند. نور و سايه از عوامل مهمى هستند كه در حس افراد نسبت به يك فضا تاثير دارند. پنجره ى قدى در جنوب ساختمان در طول روز نور را به تمامى نقاط فضا مى پراكند.

در این مواقع بهتر از یک شرکت تخصصی معماری یا طراحی به عنوان مسئول پروژه خود انتخاب کنید تا آنها با مشاوره و تجربه به مدیریت هزینه های شما کمک کنند. چرا که امروزه بسیاری از پلان ها همراه با فضایی طبیعی و سرسبز ارائه می شوند. معمولا پنجره ها به سمت این فضای سبز قرار می گیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تاثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهام بخش نیز باشد.

این عامل می‌تواند نمای اداری باشکوه ساختمان باشد یا فضای شیک داخلی آن. نمای زیبای اداری که محیط کار را شاخص کرده و ساختمانی زیبا که هر روز به آن وارد می‌شویم، نشانگر منحصر به فرد بودن ما است و نشان می‌دهد که خلاقیت در اطراف ما جریان دارد. یک ساختمان اداری باید دارای محیط کار انعطاف‌پذیر و پیشرفته بوده و ایمن، سالم، راحت، زیبا و قابل‌دسترسی باشد. این فضا باید بتواند فضای خاص و تجهیزات مورد نیاز افراد را تأمین کند. توجه ویژه‌ای هم باید به انتخاب کارهای داخلی و کارهای هنری، به ویژه در فضاهای ورودی، اتاق کنفرانس و سایر مناطق با دسترسی عمومی معطوف شود. طراحی ساختمان اداری کارخانه، توسط گروه معماری دات می باشد که به عنوان یک گروه طراحی در چین مشغول به فعالیت می باشند.

طراحی نورپردازی ساختمان اداری

بد نیست بدانید با توجه به جهت تابش خورشید در نیمکره ی جنوبی، دمای این شهر در اغلب روزهای سال بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد است! در نتیجه ی جهت گیری صحیحِ فضاهای اداری به سمت شمال و بهره گیری از سیستم های تاسیساتی در جنوب پروژه، با فضایی آرام و لذتبخش مواجه هستیم که از نظر بهره وری انرژی نیز بسیار کارآمد ظاهر شده است. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای مشکلات ناشی از خرابی ساختمان به کار گرفت، نوسازی ساختمان است. بازسازی ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات برای نوسازی ساختمان به شمار می‌رود. در واقع بازسازی ساختمان باعث می‌شود تا ساختمان به حالت اولیه خود برگردد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

اصول دکوراسیون سوپر مارکت

حداکثر استفاده از منبع نور طبیعی، انرژی خورشیدی برای گرمایش یا سرمایش و مصالح الی در ساختمان سازی تماماً در یک ساختمان سالم تر، از آنچه در یک ساختمان اداری یا دانشگاهی که با تهویه مصنوعی کار می کند، جمع می شوند. آشپزخانهبا توجه به سایزی که یک واحد اداری دارد، آخرین فضایی که اختصاص داده می شود آشپزخانه است. اگرچه در هر حال همه شرکت ها یک آشپزخانه دارند اما اولویت با بزرگ بودن آن نیست. این در حالیست که در شرکت های بزرگ و مطرح گاهی آشپزخانه به یک کافه تریای بزرگ تبدیل می شود یا با فضای ناهارخوری و استراحت کارمندان ادغام می شود تا با یک تیر چند نشان زده شده باشد. تهران دیزاین سنتر مجموعه‌ای است در زمینه طراحی داخلی، معماری و نوآوری.

طراحی ساختمان های اداری | طراحی داخلی | طراحی پلان | طراحی نما

می توان راهروها را از طریق نور گیرهای سقفی در ساختمانهای پهلو دار و ساختمانهای کوتاه، ساختمانهای زاویه دار، ساختمانهای T شکل و U شکل به صورت مقرون به صرفه با روشنایی روز روشن کرد. با فاصله گرفتن صفحات آجری نما از پنجره‌ها، امکان سبز شدن حد فاصل فراهم شده و به نوعی فضاهای سبز از درون به بیرون سرایت می‌کنند. در عین حال محور عمودی میانی نما با عقب نشینی در حجم (تراس‌ها) برخلاف دو بخش مشبک با شفافیت بیشتر، امکان نفوذ گیاهان از بیرون به درون را مهیا می‌سازد.

  • استفاده از این المان های طبیعی منجر به ایجاد فضایی مناسب برای خلق ایده های جدید می باشد و این دقیقا فضایی متناسب با نیازهای استفاده کنندگان است، فضایی آزاد و کارآمد.
  • در آن سال مدیران”استودیو فضا رویداد شهر”بر آن شدند که آتلیه معماری خود را در این زمین بنا کنند.
  • سالن ورزش و فضای آزاد برای استراحت کارمندان یکی از اصول معماری ساختمان اداری، توجه به نیازهای کارمندان است.
  • اتاق مدیرعاملیکی از اصلی ترین اتاق ها که باید در طراحی ساختمان اداری به آن توجه شود اتاق مدیرعامل است.
  • ( منشور ها و باز تابنده ها) می توان از روشنایی روز حداکثر استفاده و بهره برداری کرد.

امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. پروژة اداري- تجاري زرافشان با مساحتي در حدود ۱۵۰۰ مترمربع در تقاطع خيابانهاي زرافشان و فلامک در شهرک قدس واقع شده است. این بنا دارای هفت طبقه می باشد که طبقات همکف و نیم طبقه آن به کاربری تجاری و پنج طبقه دیگر به فضاهای اداری اختصاص یافته است. پلانهای بخش اداری به صورت فضای باز با نورگیری مناسب طراحی شده است. لازم به ذکر است به علت طراحی مدولار در کلیه اجزاء معماری داخلی از جمله جایگذاری چراغها، پریزهای کفی و دریچه دستگاههای خنک کننده، امکان تبدیل فضاهای باز اداری به فضاهای بسته به راحتی فراهم می باشد. امور مربوط به کارهای دفتری پیوسته در حال پیشرفت است به همین خاطر هم داشتن شناخت روشن از عملکردهای مورد نیاز به عنوان محرکی قوی، تأثیر عمده‌ای در سازمان‌دهی دفاتر و ساختمان‌های اداری خواهد داشت.

صفحات خورشیدی تعبیه شده بر روی سقف و نمای این ساختمان ها می تواند در فراهم کردن کل یا بخشی از انرژی مورد استفاده ساختمان مؤثر باشند. از جمله موارد مهم در طراحی ساختمان اداری می توان به نکاتی چون، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد منظر خوب و فضای سبز، تهویه مناسب اشاره کرد. اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. این‌ها از اصول اولیه طراحی پلان ساختمان اداری هستند که باید به آن‌ها توجه نمود.