یکی از دغدغه های طراحی پروژه ایجاد تعادل بین نمای قسمت تجاری و اداری و همچنین توجه به بافت شهری و ماهیت متفاوت و سبز این منطقه از شهر تهران بود. هر ساختمانی در طول زمان فرسوده می شود و به همین علت ممکن است مقاومت برخی از قسمت ها یا تمام بخش های آن کاهش یابد. از آنجایی کاهش مقاومت بنا با سلامت افرادی که در آن زندگی می کنند دارای رابطه مستقیم است، بازسازی ساختمان اداری در تهران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که باید در صورت نیاز بدون معطلی اجرا گردد.
” الهام گرفته شده است؛ که در آن فضایی برای گیاهان در نظر گرفته شده است، این فضا با قسمت ناهارخوری احاطه شده. در صورت تمایل به اعمال فیلتر تنها برای شهر مورد نظر، نام شهر را وارد نمایید. در صورتی که ساختمان دارای مجوز ساخت و ساز باشد، مراحل قانونی ساخت و ساز به درستی انجام شده و ساختمان برای بهره برداری آماده است. به شرطی که از نمای آن چشم پوشی نکنید و نمای شرکت چشم نواز را برای آن در نظر بگیرید. ارتباط با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آرکا میسّر و امکان پذیر است. سایت فروشگاه تجهیزات نمایشگاهی و فروشگاه فروش میز، صندلی و کمد آرکا یکی از کامل ترین و مجهزترین سایت های فروشگاهی در این عرصه می باشند.
- به منظور راحتی و نشستن افراد در محیط کار از صندلی مناسب آن کار استفاده میشود.
- تأثیرات روانشناختی و اجتماعی نیز داشته و بر سلامت روحی کاربران آن بنا نیز اثرگذار است.
- برای اینکه مراحل قانونی ساخت و ساز به اتمام برسد و یک ساختمان قابل سکونت ایجاد شود، نیازمند دریافت پروانه ساخت است.
- توصیه میشود این فضا تا حد امکان نور طبیعی داشته باشد و هم چنین محیط آرام و راحتی جهت آشامیدن و صرف غذا، راحتی ارتباطات، ملاقات ها و … باشد.توجه به مسئله نظافت، ایمنی و وجود تجهیزات مناسب در این فضا حائز اهمیت است.
همچنین محل قرارگرفتن بخشهای مختلف در کنار هم باید منطقی و اصولی باشد. مثلاً جایی همانند آشپزخانه یا غذاخوری که ممکن است در مواقعی دارای ازدحام باشد یا بوی زیادی از غذاهای مختلف در آن وجود داشته باشد در کنار دفتر مدیریت یا یک اتاق کنفرانس که فضایی رسمی و مهم است، قرار نمیگیرد. اگر نقشه اولیه ساختمان اداری بر اساس این اصول طراحی شود، همه چیز منطقی و کاربردیتر است. یکی از مهم ترین نکات در طراحی یک ساختمان چه اداری و چه کاربری های دیگر است.
این دوگانگی و درهم تنیدگی سه نما در عین سکوت و سادگی، کیفیتی فعال و متحرک به بنا اعطا میکند. در طراحی پوسته بیرونی با انتخاب پالت متریالی ساده و حداقلی و نیز ترکیب نماهای شمالی و جنوبی با نمای خنثی غربی به نمایی یکپارچه و پیراسته در بستر پرهیاهوی بافت منطقه دست پیدا کردهایم. طرفین نمای اصلی با صفحات مشبک آجری پوشیده شده تا در عین حفظ ارتباط درون و بیرون، محرمیت و درون گرایی نیز تامین شود. علاوه بر این، طراحی باید معقول باشد بدون اینکه ظاهر طرح نهایی را قربانی کند. خلاقیت یک طراح داخلی متخصص و مهارت های کاربردی او می تواند به دستیابی به این مهم کمک کند. وقتی برای اولین بار با استفاده از یک دکمه ورود به سیستم، وارد سیستم می شوید، براساس مشخصات حریم خصوصی شما، اطلاعات نمایه عمومی حساب شما را که توسط ارائه دهنده ورود به سیستم اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، جمع آوری می کنیم.
طراحی داخلی ساختمان اداری بانک ملت
با توجه به اینکه پارتیشنها از چوب، فلز و ام دی اف و سایر مواد ساخته میشوند، بنابراین مقاومت آنها نسبت به سایر پارتیشنها بیشتر است. شاید شما یک ساختمان کوچک اداری داشته باشید و تصور کنید که به دلیل متراژ کم ساختمانتان دیگر نیازی ندارید که برای طراحی و احرای ساختمان هزینه کنید. همه طراحان با نماهای تجاری و اداری به خوبی آشناییت مجله خبری معماری و ساختمان ندارند و نمیتوانند نمایی را طراحی کنند که برای هر دو کاربری مناسب باشد. شاید تصور کنید نمایی که بخش تجاری ساختمان نشان میدهد کافیست و دیگر نیازی نیست که برای نمای قسمت اداری آن هزینه کنید. تازه اگر شانس با آنها یار باشد و درب ساختمانشان به خاطر نمای اجرا شده بدون داشتن تاییدیه طراحی نما از شهرداری برای همیشه پلمپ نشود.
نورپردازی نمای ساختمان اداری
فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده ، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاتصله بین میزها و میز تحریرها است (حداقل فاصله مطلوب ۱۰ متر) صندلیها باید قابل تنظیم چرخدار و مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند. دفاتر بایگانی ، آرشیو و کارتهای اطلاعات مربوط به دانشگاهها و … را می توان در کمدهای بدون پهلو که معمولاً از جنس استیل و در ابعاد استاندارد ساخته می شوند قرار داد. بیلدکو در تمامی عرصه های طراحی و اجرای انواع فضاسازی باغ و ویلا ، در خدمت شماست. همچنین محیط اداره باید برای کارمندان محیطی دلچسب باشد تا با افزایش رضایت شغلی و ایجاد فضایی دوستانه راندمان کاری افزایش پیدا کند. افراد در کنار گیاهان به معاشرت و خوردن غذا می پردازند که علاوه بر زیبایی بصری اصل نزدیکی به طبیعت که در طراحی این فضا بسیار مهم بوده است، رعایت شده است.
به همین دلیل، مهم است که به تعداد کارمندانی که در یک دفتر کار مشغول به کار میشوند، فضایی که بهصورت استاندارد به خود اختصاص میدهند و نیازهای اولیه آنها توجه نمود تا بتوان به خوبی پلان مناسبی طراحی کرد. مبلمان این بخش و ایستگاه کار آن از استاندارد ویژهای برخوردار است. مبلمان راحتی، میز و صندلی برای ملاقات کنندگان فراهم میشود و غرفه یا سکو جهت نمایش کتاب، مجله، پوستر و آثار هنری به کار برده میشود میشود. ذخیره سازی میتواند به شکل فردی، گروهی یا عمومی انجام شود که تعداد و نوع آن وابسته به واحد و بخش کاری مربوطه میباشد. در مجموع دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایلها بایستی به راحتی انجام شود. بهتر است فضای فایل در بخش مرکزی بوده و لوازم و امکانات مختلف را در قفسهها، کمدها یا کابینتهایی که دارای درهای کشویی یا گردان است قرار دهیم.
چگونه ساختوساز را شروع کنیم؟ برآورد هزینه ساخت با متری چند
دقت داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان اداری نباید رنگ هایی بسیار روشن باشند. در نمای ساختمان اداری می توان ترکیبی از کامپوزیت، CRG، شیشه، سنگ و ترمووود استفاده کرد تا هم کیفیت و هم هزینه در سطحی از تعادل باقی بمانند. ساختمان های اداری را نمی توان با کمترین هزینه طراحی کرد از طرفی صرف هزینه ی بسیار بالا نیز در طراحی نمای ساختمان اداری معقول نمی باشد.
برخی از طراحی ها به گونه ای هستند که موجب ایجاد فضای پرت درون ساختمان می شوند. این موضوع می تواند به ضرر کسب و کارها و شرکت ها تمام شود چرا که طراحی نما به شیوه ای که بخشی از فضای داخلی را اشغال کند و یا موجب پرتی یک بخش شود می تواند فضا را برای کار و فعالیت تنگ نماید. به عبارت دیگر در نمای ساختمان اداری می توان از تلفیق مدرن و سنتی استفاده کرد. در آن از کامپوزیت و شیشه، سنگ و شیشه، آجر و شیشه و … استفاده شود که انتخاب آن ها به سلیقه و توان مالی افراد بستگی دارد. سالن کنفرانسیک سالن کنفرانس متوسط معمولا فضایی برای ملاقات 5 نفر دارد.