پروژه های معماری معاصر ایران معماری معاصر ایران-سایه بان کیان

پنجره هایی که در آنجا پانل هایی مسلب و رنگارنگ بودند و وقتی گشوده می شوند علاوه بر جریان هوای اضافی برای داخل نمایی از جریان حرکت و فعالیت در گذر را هم مورد نظر معماران بوجود آورده اند. یک نمونه دیگر پروژه تری تاپس (Tree-tops) اثر دیوید گلسر از مارکیس، ستولر، گلسر در کارولینای جنوبی است. در این پروژه سیستم راهروها و پلهای ارتباطی ای که در ساختمان انبارها در ساوانای جورجیا وجود دارد به عنوان الگوی مناسب حل کردن بسیاری از مسائل مربوط به جانمایی و سیرکولاسیون انتخاب شده با وجود این که سایت پروژه برخلاف ساختمان انبارها تخت و کاربری آن مسکونی است، سیستم راهروها به خوبی جوابگو هستند. هر چقدر در این مرحله اطلاعات بیشتری در اختیار طراح قرار گیرد موجب میشود که در مرحله های بعدی طرح بهتر و دقیق تر و بی نقص تری بدست آید و ایجاد شود . در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي…

مدرنیسم و پست-مدرنیسم توسط افرادی در تخصص معماری مورد نقد قرار گرفته‌اند، با این نگرش که معماری موفق اهداف فردی زیبایی شناختی، فلسفی یا شخصی نیست، بلکه هدف آن باید برطرف کردن نیازهای روزانه افراد باشد و باید از فناوری برای بهبود شرایط زندگی در آن استفاده شود. طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است. حتی امروزه آثار معماریی مانند مجسمهٔ ابوالهول و اهرام جزو میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شوند. از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست. این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت‌انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می‌کنند.

  • با توجه ثبات بسیار کم و محدوده کاملاً متفاوت حقوق و در آمد معماران در دفاتر معماری ایران، بر اساس منابع معتبر جهانی حقوق و درآمد های مشخص شده در ایالات متحده آمریکا را مبنای پاسخ به این سوال قرار داده‌ایم.
  • همچنین لازمه طرح های جدیدی برای معماری شهری با توجه به نیازهای جامعه امروزی داده بشه.
  • پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تحقق برندینگ شهر خلاق خوراک شناسی رشت صورت پذیرفته است.
  • تقریباً در هر مورد، ممکن است در حین ساختن سوالاتی ایجاد شود که از معماران بخواهد که اسناد و مدارک جدیدی تولید کنند، الحاقی به اسناد ساختمانی موجود که جزئیات را تصحیح یا روشن می‌کند تا ساختمان طبق طراحی تکمیل شود.

در تزئینات داخلی هم بیشتر از طرح‌های زیگ زاگی و لوزی شکل استفاده می‌شد و عموما مورد دیگری نداشت. بله این رشته در حال حاضر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش مهندسی معماری و مهندسی معماری داخلی است. دروس مرتبط با تاریخ ایران و جهان به جهت آنکه در دانشگاه دوره‌های مختلف سبک‌های معماری تدریس می شوند و داشتن دانش در زمینه تاریخ به درک ارتباط میان سبک و دوره‌های تاریخی مختلف کمک می‌کند.

علاوه بر این، برای اثبات آشنایی با زبان انگلیسی نیز به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان خارجی مانندتافل،آیلتسودولینگونیاز دارید. برای شروع این مسیر می‌توانید از مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس کمک بگیرید. اسناد ساختمانی پس از نهایی شدن طراحی، معماران اسناد را با جزئیات کاملِ ساخت آماده می‌کنند که باعث می‌شود پروژه ساخته شود. این اسناد دستورالعمل مونتاژی است که پیمانکاران از آن پیروی خواهند کرد. نسخه‌های اسناد ساخت و ساز به پیمانکاران بالقوه توزیع می‌شود تا پیمانکاران بتوانند هزینه‌های ساخت و ساز را تخمین زده و شرایط همکاری خود را اعلام کنند. معماران باید مشتری و نیازهای کسانی که از فضای جدید استفاده خواهند کرد را در نظر داشته باشند که ما این موضوع را در درس نوشته‌ای با عنوان بازاریابی معماری مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که برقراری تعاملات مثبت و سازنده میان استاد-دانشجوی‌مبتدی باعث رشد توانایی طراحی دانشجویان و سهولت ایده‌پردازی توسط آن‌ها می‌شود. آنچه شرایط را برای بروز این نوع تعاملات فراهم می‌کند، به‌وجود آمدن زمینه‌ای است که به‌موجب آن «گفتگو و دیالوگ» میان استاد-دانشجوی‌ مبتدی محقق شود. فراهم آمدن این زمینه به ظهور مؤلفه‌هایی فردی و رفتاری از استاد و دانشجو وابسته است که نتایج پژوهش حاضر این مؤلفه‌ها را شناسایی و معرفی نموده است. باتوجه به این مطالب، کاربرد نتایج حاصل از پژوهش حاضرتسهیل آموزش در کارگاه‌های مبتدی خواهد ‌بود.

مسیر شغلی (شاخه های اصلی)

در حدود چند دهه از شروع طراحی‌پژوهی می‌گذرد، که در این بین پژوهش‌های اولیه، بیشتر درپی ارائه روش‌های کاربردی طراحی بوده‌اند و مطالعات اخیر، بیشتر به پیچیدگی‌های کار، توصیف فضای مساله و فرآیند طراحی بوده است. بنابراین، نیاز به مطالعه‌ی شناخت ماهیت دانش‌طراحی وساختن دانش در یادگیری سازنده‌گرا، احساس می‌شود. در این مقاله سعی شد با رویکردی‌ کیفی و به روش نظریة‌زمینه‌ای به بررسی ماهیت دانش طراحی از منظر سازنده‌گرایی پرداخت.

کارگاه بازآفرینی: پروژه‌طار

دانشجوی رشته مهندسی مجله خبری معماری و ساختمان با طراحی فنی ساختمون، نقشه‌کشی، مبانی معماری و به صورت کلی جزئیات اجرایی ساختمان سر و کار داره. همچنین باید دروسی مثل تاریخ معماری ایران و جهان و همچنین نحوه مرمت ابنیه تاریخی رو هم یاد بگیره. مدارس، یکی از مهمترین بناهای ادوار تاریخ هنر و معماری ایران محسوب می‌‌‌شوند.

نوآوران (نخبگان) ، متفکران ، هنرمندان ، معماران، مهندسان و کارشناسان و توسعه دهندگان شهر و خانه، علاقه مندان و … این رشته به طور مشخص بر طراحی فنی ساختمان و استفاده از تکنولوژی‌های مناسب در طراحی و ساخت تمرکز دارد. هدف اصلی این گرایش طراحی ساختمان های مفید ، زیبا و اصیل همراه با رعایت توازن نسبت به محیط است. تفاوت دیگری که بسیار به چشم می خورد این است که مهندسان معماری در علیات اجرایی پروژه به طور مستقیم دخالت نمی‌کنند و نقش نظارت را برعهده دارند و این درحالیست که مهندسان عمران انجام تمام مراحل اجرایی کار را بر عهده دارند.

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای 5 گرایش معماری آموزشی و فرهنگی، فضاهای درمانی و بهداشتی، مسکن، پایداری، مهندسی فنّاوری است. تا قبل از ظهور مکتب مدرن معماران تصور می کردند که همه شاه کارهای معماری در شهر بوجود آمده اند و وظیفه معمار در این میان این بود که در یابد کدام بنای قدیمی می تواند الگویی مناسب برای پروژه در حال طراحی باشد. زمانی اصلی ترین الگوی قابل قبول برای کلیساها و کالج ها و دانشگاه ها “گوتیک”، برای بانک ها “دوریک یونانی” و برای ساختمان های مقر حکومت “سنت پیتر” در نظر گرفته می شد. هدف، تحلیل سایت و مکان یابی ساختمان، عوامل فرهنگی اجتماعی، عوامل جغرافیایی، شرایط آب و هوایی، برنامه فیزیکی طرح، خواسته کارفرما، مقیاس و تناسبات، بررسی مصالح و تکنولوژی ساخت بنا، ابعاد انسانی و فضاهای معماری (حرایم) و الزامات تأسیساتی از عوامل موثر بر کانسپت در طراحی هستند. متأسفانه بسیاری از دانشجویان در ترسیم و طراحی ایده مورد نظر خود اکراه دارند.

نمونه‌های سبک معماری نئوکلاسیک

فام‌های چرخهٔ رنگ صد در صد خالصند ولی در طبیعت به ندرت می‌توان فام خالصی یافت. درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجهٔ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می‌کند (غالباً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می‌برند). معمولاً درخشندگی رنگ‌های فام دار را در قیاس با رنگ‌های بیفام می‌سنجند. در چرخهٔ رنگ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی (معادل خاکستری تیرهٔ نزدیک به سیاه) را دارد.