طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک-سایه بان کیان

برآورد هزینه برای پروژه نیز به روز شده است تا تغییرات ایجاد شده در طراحی اولیه را در بر گیرد. هزینه ارائه شده در این مرحله هنوز تخمینی است و می تواند تا پایان ساخت و ساز افزایش یا کاهش یابد. از آنجایی که این مرحله نهایی است که در آن مشتریان می توانند هر گونه تغییر لحظه آخری را درخواست کنند، باید طرح را به دقت تجزیه و تحلیل کنند و آن را بر اساس نیازهای خود اندازه گیری کنند. مرحله توسعه طراحی در فرآیند طراحی معماری شامل داد و ستدهای زیادی بین کارفرما و تیم طراحی است زیرا هر دو طرف با هم کار می کنند تا طراحی را قبل از حرکت به سطح بعدی نهایی کنند. بدون شک، اولین فاکتور در قیمت طراحی پلان معماری، کاربری ساختمان است.

خانه مشا

عمل کردگرایی در طراحی کارخانه‌ها و خانه‌سازی‌های انبوه اصالت خاصی یافت. در کارخانه‌ها، هدف چیدمان فضاها با توجه به روند تولید، کاهش جابجایی‌ها و در نهایت افزایش بهره‌وری، موجب این اتفاق شد. در مورد خانه‌سازی مسئله، ساخت خانه‌های انبوه، ارزان و باکیفیت بود. با برنامه‌دهی فضا با توجه به عمل‌کرد می‌شد بهینه‌ترین اندازهٔ لازم برای هر اتاق را به دست آورد و بنابر آن خانه‌هایی حداقلی ساخت. با ارزان‌تر شدن هزینه و کاهش مدت زمان ساخت، امکان ساخت خانه‌های بیش‌تر فراهم می‌آمد. این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد.

  • فضای داخل معبد یا سلا به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت.
  • بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند.
  • نکته آخر، گروه معماری آرکا به همراه نیروی متخصص خود آماده است که هر گونه سبک و دکوراسیون مورد علاقه شما را پیاده سازی نماید.
  • ساختمان هایی را به وجود آورد که نسبت به سبک های معماری پیش از خود بلندتر و سبک تر بودند و بسیار خودنمایی می کردند.
از ویژگی های این سبک قوس ها و طاق های نوک تیز، ستون های باریک، پشت بند ( شمشیری )، قوس جناغی ( دنده دار )، المان های تیز و مثلثی، مناره های مارپیچ و ستون های اصلی قوسی شکل می باشند. از نمونه های سبک کلاسیک می توانیم آمفی تئاتر کلوسئوم، معبد پانتئون در رم و آکروپولیس در آتن را نام ببریم. این خانه در اصفهان به جای نورگیر و کرکره، دارای پنجره های پوشیده از همان تخته های چوبی است که بقیه خانه را می پوشانند و باعث می شوند که بازشوها وقتی که بسته هستند، تقریباً نامرئی باشند. هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. تابستان های خشک شهر و زمستان های برفی آن همچنین باعث شد استودیوی محلی نکست آفیس خانه ای را با غلاف های چوبی چرخنده طراحی کند که بتواند در ماه های گرم تابستان به سمت خیابان باز شود و در زمستان به حالت قبل برگردد. تصمیم به بازیافت مواد دورریختنی گرفته و از آن به عنوان نمایی برای یک ساختمان استفاده می کند.

مرحله دوم: جدا کردن فضاهای عمومی و خصوصی

یکی از ویژگی های معماری مدرن پرهیز از ایجاد هرج و مرج و شلوغی است. معماران باید آموزش دیده و با سیستم های نقشه کشی به کمک کامپیوتر، مدل سازی ساختمان و سایر فناوری های مجله خبری معماری و ساختمان مرتبط آشنا باشند. آنها باید از طریق نرم‌افزار روش‌های مختلف ساخت و ساز را آزمایش کنند. همچنین باید با نرم‌افزارهای مانند آفیس از جمله اکسل و حسابداری آشنا باشند.

پروژه های طراحی و اجرایی

در طراحی یک ساختمان معمار تصمیم‌گیرندهٔ نهایی است؛ ولی خواست جامعه، قوانین و درخواست‌های کارفرما بر تصمیم‌های او اثر می‌گذارد. حتی امروزه که از تجربه‌های جدید و ناآشنای ظاهری استقبال می‌شود، در بسیاری از شهرها به‌ویژه شهرهای تاریخی مقرراتی وجود دارد تا ساختمان‌های جدید در قالب شهری جا بیفتند و از یک زبان مشترک ظاهری پیروی کنند. در قرون وسطی در اروپا، اصناف معماری برای ساماندهی معاملات شکل گرفتند و قراردادهای کتبی آنها به ویژه در رابطه با ساختمان‌های کلیسایی هنوز باقی مانده‌است.