برای دیدن ساختمان های بیشتر سری به بخش پروژه برجسته های چیدانه بزنید چیدانه بزنید. کلیه حقوق برای نقش شهر محفوظ است و این شرکت حق هیچگونه کپی برداری از نمونه کارها را به غیر نمیدهد. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاورههای پزشکی، دندان پزشکی و … . مراکز پرداخت کاغذ که در بر گیرندهی دستگاههای فتوکپی، چا پگرها و نمابرها میباشد. بهتر است به منظور کاهش مزاحمت، این قسمت در یک محیط محصور شده قرار بگیرد.
ساخت یک ردیف اتاق معمولاً مقرون به صرفه نبوده و تنها برای بخشهای انتهایی اداره که نور خورشید یک معضل است قابل قبول می باشد. ۹) فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی. در پاسخدهی به لبه 45 درجه و مرز جلویی ساختمان نسبت به ساختمان های همسایه، نمای جنوبی توسط یک الگوی ریتمیک طراحی شده تا فرم ساختمان یکنواخت نباشد. © تمام حقوق سایت برای مجموعه ساختمان سازی و بازسازی محفوظ می باشد. برای دریافت پروانه ساخت و ساز نیاز به مدارک و مستندات و همچنین بررسی شرایط مختلف ساختمان است. این مراحل باید توسط کارشناسان و متخصصانی که مجوز ساخت و ساز دارند انجام شود.
این مقاله راه حل های کاربردی را در زمینه طراحی مجله خبری معماری و ساختمان سبز ارائه می دهد. این راه حل ها با اندک تغییرات در مواردی همچون محل قرارگیری، سطح اشغال و جزئیات طراحی قابل تعمیم بر اقلیم های مختلف هستند. انتخاب شیشه دوجداره و عایق صدا می تواند تا حد زیادی به کاربردی بودن فضای یک شرکت کمک کند. عدم وجود درز در دیوارها و پنجره ها مانع هدر رفتن انرژی و یا گرما و سرمای داخل یک محیط اداری می شود. بنابراین در فصول گرم و سرد سال همیشه هوای متعادلی در داخل یک ساختمان اداری در جریان خواهد بود.
برهم زدن شکل مکعبی ساختمان
طراحی ساختمان اداری با رویکرد سبز ایده ای بود که از بریتانیا آغاز شد. این رویکرد در طراحی داخلی نه تنها در حفظ انرژی های حیاطی کره زمین بلکه در بر فاکتورهای روانشناختی، اقتصادی و نگرش کارفرمایان و ذینفعان دیگر تأثیرگذار بوده است. همین شد که امروزه روز طراحان به تعبیه پنجره های گسترده ی شیشه ای در نمای ساختمان اداری روی آورده اند. این پنجره ها گاها به دیواری شیشه ای تبدیل می شوند و از سقف تا کف را می پوشانند.
ویلا ‘DE’| دفتر معماری RJ
اما در طراحی ساختمان اداری بزرگ باید اتاق کنفرانس بزرگ تری در نظر گرفته شود که گاهی تا 20 نفر را در خود جای دهد. همچنین باید توجه شود دکوراسیون سالن کنفرانس مطابق به استاندارد های آن طراحی شود. رسپشن و فضای ورودی هر فضای اداری به یک محیط اختصاص یافته به رسپشن و فضایی بعنوان فضای انتظار نیاز دارد. بنابراین هرقدر هم فضای اختصاص یافته برای یک واحد اداری کوچک باشد، باید طوری طراحی شود که فضای کافی برای قرار گرفتن یک میز کار و چند صندلی را داشته باشد تا اولیه ترین نیاز یک دفتر اداری را برطرف کند.
نورپردازی تمام عرصه های یک فضای اداری می بایست بر اساس ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون داخلی ارائه شود. بسیار مهم است که یک ساختمان اداری طوری نقشه کشی شود که برای کسب و کارهای مختلف کاربرد داشته باشد. همانطور که گفته شد وجود فضای فلت در ساختمان می تواند به شرکت ها این اختیار را بدهد طراحی داخلی اداری بهتری داشته باشند. در هر حال کارمندان برای تمرکز نیاز به سکوت و آرامش خواهند داشت که این نکته باید در طراحی پلان ساختمان اداری رعایت شود.
اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)
طراحان نمادیزاین موظف هستند که نمایی اصولی و همراه باضوابط را با درنظر گرفتن سلیقهتان برای ساختمان اداری شما طراحی کنند. یک ساختمان اداری دو طبقه با نمایی خاص و طراحی شده میتواند ارج و قرب شما را بیشتر کند. طراحان نمادیزاین موظف هستند که نمایی اصولی و همراه با ضوابط را با درنظر گرفتن سلیقهتان برای ساختمان اداری شما طراحی کنند.
- نماز خانه که در آن، نماز جماعت و فرادا و هم چنین مراسم مذهبی برگزار می شود.
- از سنگ تراورتن، کوارتز و مرمر برای طراحی نمای اداری باشکوه استفاده میشود.
- اختلاف رنگ یا سطح و یا استفاده از حروف برجسته در چنین طراحی کاربرد دارد.
- خلاقیت در طراحی نمای ساختمان اداری میتواند در استفاده از متریال، طراحی ورودی، تزئينات و یا متریال و ترکیب رنگ نمای ساختمان بروز یابد.