طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز آرکا-سایه بان کیان

به همین دلیل، مهم است که به تعداد کارمندانی که در یک دفتر کار مشغول به کار می‌شوند، فضایی که به‌صورت استاندارد به خود اختصاص می‌دهند و نیازهای اولیه آن‌ها توجه نمود تا بتوان به خوبی پلان مناسبی طراحی کرد. مبلمان این بخش و ایستگاه کار آن از استاندارد ویژه‌ای برخوردار است. مبلمان راحتی، میز و صندلی برای ملاقات کنندگان فراهم می‌شود و غرفه یا سکو جهت نمایش کتاب، مجله، پوستر و آثار هنری به کار برده می‌شود می‌شود. ذخیره سازی می‌تواند به شکل فردی، گروهی یا عمومی انجام شود که تعداد و نوع آن وابسته به واحد و بخش کاری مربوطه می‌باشد. در مجموع دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل‌ها بایستی به راحتی انجام شود. بهتر است فضای فایل در بخش مرکزی بوده و لوازم و امکانات مختلف را در قفسه‌ها، کمدها یا کابینت‌هایی که دارای درهای کشویی یا گردان است قرار دهیم.

  • از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد.
  • با توجه به اینکه این نوع پارتیشن قابلیت نصب به صورت ثابت را نداشته و امکان تغییر اندازه را ندارند ، باید به کمک پارتیشن اداری متحرک آن‌ها را نصب کرد.
  • ساختمان اداری حتماً باید طوری طراحی شود که برای کسب‌وکارهای مختلف کاربرد داشته باشد.
  • معمولاً پنجره‌ها به سمت این فضای سبز قرار می‌گیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تأثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهام‌بخش نیز باشد.

دقت داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان اداری نباید رنگ هایی بسیار روشن باشند. در نمای ساختمان اداری می توان ترکیبی از کامپوزیت، CRG، شیشه، سنگ و ترمووود استفاده کرد تا هم کیفیت و هم هزینه در سطحی از تعادل باقی بمانند. ساختمان های اداری را نمی توان با کمترین هزینه طراحی کرد از طرفی صرف هزینه ی بسیار بالا نیز در طراحی نمای ساختمان اداری معقول نمی باشد.

نمای ساختمان اداری کوچک

سبک‌ مدرن، کلاسیک و سنتی از مواردی هستند که در طراحی نمای ساختمان اداری استفاده می‌شوند. ساختمان اداری مدرن سفیراناز “مهسا مجیدی” در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است. در برنامه فیزیکی جدید کل دیوارها و سقف های کاذب تخریب و اسکلت زیبا و بتن ریزی کف طبقه بالا بعد از تخریب کامل مشهود شد. پروژه طراحی ساختمان اداری جی زمانی به دفتر معماری “سرسایه” ارجاع داده شده بود که ساختار اولیه آن کاملا ساخته شده بود. و به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان در بستر سایت ظاهری ناهماهنگ ایجاد کرده بود و طراحی پروژه را با چالش مواجه کرده بود، برای رفع این مشکل معمار پروژه بهنام سفیدی ترفندهای هنرمندانه ای را به کار گرفته است.

این دوگانگی و درهم تنیدگی سه نما در عین سکوت و سادگی، کیفیتی فعال و متحرک به بنا اعطا می‌کند. در طراحی پوسته بیرونی با انتخاب پالت متریالی ساده و حداقلی و نیز ترکیب نماهای شمالی و جنوبی با نمای خنثی غربی به نمایی یکپارچه و پیراسته در بستر پرهیاهوی بافت منطقه دست پیدا کرده‌ایم. طرفین نمای اصلی با صفحات مشبک آجری پوشیده شده تا در عین حفظ ارتباط درون و بیرون، محرمیت و درون گرایی نیز تامین شود. علاوه بر این، طراحی باید معقول باشد بدون اینکه ظاهر طرح نهایی را قربانی کند. خلاقیت یک طراح داخلی متخصص و مهارت های کاربردی او می تواند به دستیابی به این مهم کمک کند. وقتی برای اولین بار با استفاده از یک دکمه ورود به سیستم، وارد سیستم می شوید، براساس مشخصات حریم خصوصی شما، اطلاعات نمایه عمومی حساب شما را که توسط ارائه دهنده ورود به سیستم اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، جمع آوری می کنیم.

بررسی انواع سبک طراحی ویلا

فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده ، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاتصله بین میزها و میز تحریرها است (حداقل فاصله مطلوب ۱۰ متر) صندلیها باید قابل تنظیم چرخدار و مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند. دفاتر بایگانی ، آرشیو و کارتهای اطلاعات مربوط به دانشگاهها و … را می توان در کمدهای بدون پهلو که معمولاً از جنس استیل و در ابعاد استاندارد ساخته می شوند قرار مجله خبری معماری و ساختمان داد. بیلدکو در تمامی عرصه های طراحی و اجرای انواع فضاسازی باغ و ویلا ، در خدمت شماست. همچنین محیط اداره باید برای کارمندان محیطی دلچسب باشد تا با افزایش رضایت شغلی و ایجاد فضایی دوستانه راندمان کاری افزایش پیدا کند. افراد در کنار گیاهان به معاشرت و خوردن غذا می پردازند که علاوه بر زیبایی بصری اصل نزدیکی به طبیعت که در طراحی این فضا بسیار مهم بوده است، رعایت شده است.

بسیار مهم است که طراحی نمای ساختمان اداری به گونه ای باشد که موجب صرفه جویی در هزینه های مصرف انرژی شود. این کار به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی نیز کمک فراوانی خواهد کرد. از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود. اصول معماری ساختمان اداری استانداردهایی را معرفی می کند که رعایت آن ها می تواند به کاربردی تر شدن یک ساختمان اداری کمک کند و تا حد زیادی نیاز کارکنان و شرکت های مختلفی که ممکن است در آن مشغول به کار شوند را برطرف کند. سالن ورزش و فضای آزاد برای استراحت کارمندان یکی از اصول معماری ساختمان اداری، توجه به نیازهای کارمندان است. اغلب شرکت های بزرگ فضایی را خارج از محیط کاری برای استراحت کارمندانشان در نظر می گیرند، این می تواند یک کافه در حیاط باشد یا یک روف گاردن با نمایی از شهر.

با توجه به اینکه پارتیشن‌ها از چوب، فلز و ام دی اف و سایر مواد ساخته می‌شوند، بنابراین مقاومت آن‌ها نسبت به سایر پارتیشن‌ها بیشتر است. شاید شما یک ساختمان کوچک اداری داشته باشید و تصور کنید که به دلیل متراژ کم ساختمان‌تان دیگر نیازی ندارید که برای طراحی و احرای ساختمان هزینه کنید. همه طراحان با نماهای تجاری و اداری به خوبی آشناییت ندارند و نمی‌توانند نمایی را طراحی کنند که برای هر دو کاربری مناسب باشد. شاید تصور کنید نمایی که بخش تجاری ساختمان نشان می‌دهد کافیست و دیگر نیازی نیست که برای نمای قسمت اداری آن هزینه کنید. تازه اگر شانس با آن‌ها یار باشد و درب ساختمان‌شان به خاطر نمای اجرا شده بدون داشتن تاییدیه طراحی نما از شهرداری برای همیشه پلمپ نشود.

” الهام گرفته شده است؛ که در آن فضایی برای گیاهان در نظر گرفته شده است، این فضا با قسمت ناهارخوری احاطه شده. در صورت تمایل به اعمال فیلتر تنها برای شهر مورد نظر، نام شهر را وارد نمایید. در صورتی که ساختمان دارای مجوز ساخت و ساز باشد، مراحل قانونی ساخت و ساز به درستی انجام شده و ساختمان برای بهره برداری آماده است. به شرطی که از نمای آن چشم پوشی نکنید و نمای شرکت چشم نواز را برای آن در نظر بگیرید. ارتباط با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آرکا میسّر و امکان پذیر است. سایت فروشگاه تجهیزات نمایشگاهی و فروشگاه فروش میز، صندلی و کمد آرکا یکی از کامل ترین و مجهزترین سایت های فروشگاهی در این عرصه می باشند.