فضای داخلی واحدهای اداری نیز بسیار مینیمال، انعطاف پذیر و شفاف است. هیچ گاه طراحی نمای ساختمان اداری خود را فراموش نکنید و آن را به دست هر کسی نسپارید. ساختمان اداری غرب چهار توسط دفتر معماری BKLS مبتنی بر معماری مونیخی با متر مربع متشکل از دفتر و مناطق خرده فروشی جدید طراحی شده است. شاخص های طراحی مانند هسته مرکزی و آتریوم، شیشه سراسری کف تا سقف، صفحات خورشیدی، سرمایش و گرمایش آبی و زمینی و سایه اندازهای کاهنده شدت تابش خورشید از راهکارهای طراحی ساختمان اداری سبز هستند. نمای شمالی نیز مانند نمای جنوب دارای مدولاسیون های 40 سانتی است که در این نما با مقاطع U تفکیک شده است . در نمای شمال بعد از ساخت مقطع U شکل خاص مورد نظر معمار , تمامی نقاط نما توسط دوربین های نقشه برداری پیاده سازی و به جهت حفظ مدولاسیون 40 سانتیمتری شاسی کشی دقیق انجام شد.
چیزی که در بدو ورود به این مجموعه جلب توجه می کند، لابی کوچک و منحصر به فرد آن است که به گفته ی معماران پروژه، برای انتقال آسان وسایل و رفت و آمد عمومی، این چنین طراحی شده است. همچنین در این قسمت، فضاهایی همچون كافه تریا و سالن ورزشی نیز جانمایی گرفته است. مطابق اطلاعات فوق بدنه ساختمان اداری و تجاری فرمانیه یکپارچه ، شفاف ، متقاطع با محیط اطراف و همچنین با الهام از محیط اطراف و تصویر آن بر روی پوست دوم نما طراحی شده است. این نوع پارتیشن همان طور که از نامشان پیدا است ، فقط امکان نصب به صورت ثابت را داشته و امکان تغییر ابعاد و حتی رنگ را ندارد.
بازسازی ساختمان اداری در تهران و در همه جای دنیا به منظور بهره وری بهتر از ساختمان های کلنگی و قدیمی ساخت صورت می گیرد. معمولا ساختمان های اداری قدیمی در چندین سال پیش ساخته شده اند، به همین دلیل نسبت به ساختمان های نو ساخت دارای امکانات و تجهیزاتی کمتری هستند. بنابراین برای مدرنیته کردن آن ها باید یک سری اقدامات در قالب بازسازی بر روی آن ها صورت بگیرد. البته ناگفته نماند که نمای ساختمان اداری دو طبقه به درد کسب و کارهای بزرگی میخورد که کارکنانشان بیش از 10 نفر باشند. بررسی ها نشان داده که بازدهی یک درصدی در ساعت های کاری کارکنان یک ساختمان اداری سبز، در نمونه هایی مانند ساختمان هلیکون شپارد 1 و یا ساختمان های اداری بریندلی، برابر یک سال مصرف انرژی آن بنا بوده است. کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید.
اقتصاد پایداری و طراحی پایدار ساختمان اداری
در ایستگاههایی که کارمندان آن با سیستم رایانه سرو کار دارند، باید صندلی هاییبرای آنها در نظر گرفت که کاملاً قابل تنظیم بوده و قسمتهای پشت، نشیمن و ارتفاع صندلی را بتوان به فراخور موقعیت تنظیم نمود. اگر میخواهید برای مراجعین صندلی تهیه کنید دقت کافی را داشته باشید که صندلی باید به گونهای انتخاب شود که مراجعه کننده بتواند چندین ساعت با آرامش روی آن بنشیند. در تصویر زیر میتوانید تناسب وسایل کار با ابعاد بدن انسان را مشاهده نمایید.
در طراحی یک واحد اداری به چه نکاتی توجه میشود؟
تمام عناصر و تجهیزات به کار رفته در نمای مجله خبری معماری و ساختمان باید با هم هماهنگ باشند و به گونه ای به کار رفته باشند که پیوستگی را به تمام ساختمان القا کند. آشپزخانه یک واحد اداری کوچک باید حداقل به اندازه یک یخچال فضای اضافه داشته باشد که کارمندان بتوانند از آن برای نگهداری مواد غذایی خود استفاده کنند. بنابراین در کنار کابینت هایی که در این فضا نصب می شوند باید به فکر فضایی برای یک یخچال استاندارد نیز بود. استفاده از حروف، اعداد و کاراکترهای معنیدار در طراحی نمای اداری، هویتبخش است و میتواند با چینشی منظم به کمک نمای کامپوزیت، سطح صاف نما را منحصر به فرد و زیبا سازد.
شناخت انواع ادارات (اصول کلی)
همچنین در هر طبقه از این پروژه، با توجه به جهت کنسول شدن طبقات، تراس هایی رو به شمال نیز تعبیه شده است تا از نور طبیعی برای روشنایی دفاتر استفاده شود. طراحان و مهندسان جوان نمادیزاین با تمام متریالهای روز موجود در بازار آشنا هستند و میتوانند باکیفیتترین مصالح را با بهترین قیمت برای شما خریداری کنند و نمایی به صرفه و متناسب با جیب شما را طراحی و اجرا کنند. تا تیم نمادیزاین هست نگران هزینه طراحی و اجرای نما و همچنین اخذ تاییدیه شهرداری نمای خود نباشید. قطعا شما هم در اطراف خودتان ساختمانهای زیادی دیدهاید که طبقات اولیه آنها کاربری تجاری و واحدهای طبقات بالایی آن کاربری اداری دارند. حالت تکنیکی و هنری تأسیسات این مجموعه ویژگی بالای پروژه غرب چهار، را شکل می دهد.
توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد. نیاز به ساختمان هایی دارند که امکان تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف را به وجود آورد و بخش های ساختمانی برای عملکردهای متفاوت پاسخگو باشد. از طرف دیگر ساختمان اداری بایستی برای تمامی مراجعین خود از جمله افراد معلول دسترسی راحتی داشته باشند تا افراد عادی و معلولین امکان راحتی حرکت در محیط ساختمان اداری را داشته باشند. طراحی آتریا غالباً شامل نورگیرهای سقفی و مناطق شیشهای سخاوتمندانهای است که باعث دریافت نور طبیعی توسط محیط میشود و باعث میشود مناطق برجسته ساختمان برای انجام کارهای تشریفاتی و اجتماعی مناسب باشند.
- استفاده از سایه بان برای ممانعت از نور خورشید از سمت جنوب آسان می باشد.
- شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات در مورد بازسازی آپارتمان قدیمی نیز از مشاورین بازسازی پرگاس اطلاعات کسب کنید.
- بدیهی ست که در چنین فضایی روحیه همکاری و همدلی در بین کارکنان بیشتر خواهد بود و بهره وری نیروی انسانی به حداکثر خود خواهد رسید.
- در طول فرآیند طراحی، در نظر گرفتن این اثر متقابل برای ایجاد یک رابطه برد-برد بین ساختمان و شهر بسیار مهم است.