این سبک با ملاحظه قوانین کلاسیک یونانیها در هنر، به سبک معماری آنها ظاهری جدید بخشید. اساسی ترین خصوصیت های سبک گوتیک؛ ستونهای باریک، قوسها و انحناهای نوک تیز، منارههای پرپیچ و خم و ستونهای اصلی قوسی شکل میباشد . کلیسای وست مینستر واقع در لندن، کلیسای جامع کلن در آلمان، کلیسای نوتردام پاریس مثال هایی هستند که سبک گوتیک در آنها به چشم میخورد. یکی از سبکهای معماری قرون وسطا، رومانسک است که اکثرا بناهایی که از این سبک پیروی میکردند، خصوصیاتی مانند سنگین وزنی، بزرگی بنا و سادگی را دارا بودند.
این روش در سازههای طبیعی به وفور مشاهده میشود و از انعطافپذیری بالایی برخوردار است. به عنوان مثال بسیاری از پرندگان ترجیح میدهند لانههای خود را بر روی شاخههای نرم و نازک درختان ایجاد کنند، چرا که هر چه شاخهها از انعطافپذیری بیشتری برخوردار باشند؛ احتمال شکستن آنها کمتر مجله خبری معماری و ساختمان خواهد بود. چنین رویهای سبب میشود که ساختار ضمن صرف مصالح کمتر، پاسخگوی مقاومت به گونه بهتری نیز باشد. طبیعت همواره سعی دارد که تا حد امکان از تنشهای کششی و فشاری در سازههای خود استفاده کند و از تنشهای خَمشی جز در مواردی که ساختار آن ماهیت لایهای دارد، استفاده نکند.
معماری حرفهی طراحی ساختمانها، فضای عمومی، اجتماعات و سایر ساختمانها و محیطهای مصنوعی، با توجه به جلوه زیبایی آن است. معماری اغلب شامل طراحی یا انتخاب مبلمان و دکوراسیون، نظارت بر کارهای ساختمانی و بررسی، مرمت یا بازسازی ساختمانهای موجود است. تحقق فضای داخلی یک بنا با یکپارچه سازی جنبه معماری با طراحی فضای ساخته شده و مفهوم سازی را معماری داخلی میگویند. در واقع معماری داخلی با توجه به ویژگی های هنری، شامل جنبههای فنی و جنبه های معماری فضای داخلی است که جنبههای فنی شامل تهویه، متریال، لولهکشی و غیره میشود. در یک نگاه تاریخی میشود گفت عملکرد -با تعاریف مدرنیستها- اثر کمی بر ریختشناسی معماری داشتهاست.
- در معماری همیشه معرفت و عمل به هم پیوسته است و سیر از معرفت به عمل و اجرا معماری را پدید می آورد دیگر اینکه اثر معماری همواره در پیوند با محیط مطرح است و بدون ارتباط با محیط و بافت اطرافش شکل نمی گیرد و تعریف نمی شود .
- این جستجو در واقع تلاشی برای رسیدن به ایده هایی است که قسمتهای مختلف یک کانسپت پروژه را به هم می پیوندد و به عقیده کان ایده هایی که طراح را قادر می سازد بر شرایط موجود مسلط شود و آنچه را که باید به سرانجام برساند.
- سبکی در معماری اروپای در قرون ۱۷ و ۱۸، که جزئیات بسیار، و افراط در تزیین را به مدل های کلاسیک افزود.
- دانشآموزان میتوانند پس از به پایان رساندن سال نهم وارد هنرستان شوند و این رشته تحصیلی را به مدت دو سال در هنرستان سپری کنند.
با مبلمان و پنجرههای متوسط و با رنگی متعادل و متوسط میتوانیم ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر ترکیب بندی را میتوان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه بهطور مؤثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفتهاست تا با نظم مبلمان و میزان نور، آنها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید. همین اشیاء مزاحم، صحنهها را مخدوش میکنند و همچنین، بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزئیات خیلی خاص، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید. ساختمان پایدار تبدیل به یک مفهوم همه گیر شدهاست و تأثیر عمیقی بر معماری گذاشتهاست.
هزینه های رشته مهندسی معماری
نمونه دیگر جستجو برای کانسپت های جوهره گرا را می توان در آثار جان پورتمن مشاهده کرد. در کانسپت کارهای او می توان تصاویر ذهنی و علاقه های او، توجه به کاربردهای بنا و هر کجا که ممکن بوده طراحی شهری ای متناسب با شهر موجود را مشاهده کرد. لابی های چند طبقه هتل های او، خصوصاً در هتل هایت در سان فرانسیسکو در اصل امکانی عمومی هستند که هم متعلق به خود هتل و هم متعلق به شهر هستند. پنجره هایی که در آنجا پانل هایی مسلب و رنگارنگ بودند و وقتی گشوده می شوند علاوه بر جریان هوای اضافی برای داخل نمایی از جریان حرکت و فعالیت در گذر را هم مورد نظر معماران بوجود آورده اند. یک نمونه دیگر پروژه تری تاپس (Tree-tops) اثر دیوید گلسر از مارکیس، ستولر، گلسر در کارولینای جنوبی است.
این سبک، که در دهۀ ۱۹۸۰ در امریکا، انگلستان، و ژاپن ظهور کرد، کارکردگرایی جنبش مدرن را مردود می شمارد و آمیزه ای التقاطی از سبک ها و نقش مایه های غالباً کلاسیک را جانشین آن می کند. استفاده از کنایه، هجو، توهم زایی در معماری پسامدرن۶۳، با آرمان های مدرنیستی در تضاد شدید است که اساس آن بر برخورد صادقانه با مصالح و فُرم کارکردگرا مبتنی بود. قرن های ۱۵ و ۱۶ در اروپا، نوزایی نقش مایه ها و قالب کلاسیک جنبش نئوکلاسیک۳۷ ایتالیا را در پی داشت.