شاید شما یک ساختمان کوچک اداری داشته باشید و تصور کنید که به دلیل متراژ کم ساختمانتان دیگر نیازی ندارید که برای طراحی و احرای ساختمان هزینه کنید. در غیر اینصورت یک ساختمان اداری یک طبقه کار شما را راه میاندازد. طراحی دکوراسیون فضاهای درمانی، از جمله مطب ها و کلینیک های پزشکی بدلیل ارتباط فضا با افراد مختلف، مع … فضای کاری بسته ای است که هر فردی وقتی نیاز به تمرکز دارد به این مکان مراجعه می کند. مزایای یک ساختمان سبز اداری علاوه بر کاهش مصرف انرژی و صدماتی که یک ساختمان در طول عمر خود به محیط وارد می کند از مزایای اجتماعی و روانی نیز برخوردار است.
در نتیجه راهکارهای معماری پایدار برای یک اداره سبز تأثیر خود را در چند بعد اقلیمی، اقتصادی، اجتماعی و روانی نشان می دهد. چنین بنایی نشان دهنده تجمع ایده ها بوده و تصویری از تفکرات روشن سازندگان و نیروی کاری ماهر مشغول به کار در آن می باشد. پله های برقی می توانند افراد زیادی را به س رعت جابه جا کنند ولی پرهزینه می باشند و معمولا در مکان هایی از قبیل ورود به دفاتر طبقه اول مورد استفاده قرار می گیرند. برای یک ساختمان با مساحت بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع، آسانسورهای مجزای کالا و مواد ضروری است.
برای مثال در زمان بازسازی ساختمان قرار است در چه تعداد طبقات اضافه و ساخته شوند. بازسازی ساختمان اداری در تهران و در همه جای دنیا به منظور بهره وری بهتر از ساختمان های کلنگی و قدیمی ساخت صورت می گیرد. معمولا ساختمان های اداری قدیمی در چندین سال پیش ساخته شده اند، به همین دلیل نسبت به ساختمان های نو ساخت دارای امکانات و تجهیزاتی کمتری هستند. بنابراین برای مدرنیته کردن آن ها باید یک سری اقدامات در قالب بازسازی بر روی آن ها صورت بگیرد.
این پروژه یک ساختمان شش طبقه با یک طبقه تجاری و پنج طبقه اداری است. این دو آیین نامه در بررسی های اولیه این پروژه به منظور بهینه سازی نور و دید طبیعی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند. یکی دیگر از معیارها ایجاد سیستم یکپارچه برای مناطق تجاری و اداری بود. حجم اولیه پروژه با جابجایی فضای خالی داخلی به سطح شکل گرفته است. این فضای خالی نه تنها ورودی اصلی را تشکیل می دهد، بلکه نور و دید واحدهای مرکزی را نیز فراهم می کند. این مورفولوژی جدید سطح ساختمان در تماس با شهر را افزایش می دهد و افراد را از طریق ورودی خوشایند ایجاد شده به منطقه اداری متصل می کند.
در 10 تا 15 سال گذشته، تغییراتی تدریجی در کار و روند آن به وجود آمده است. اما تغییرات ایجاد شده در طراحی دکوراسیون اداری بسیار چشمگیر است. در ادامه خلاصه ای از موارد مرتبط با طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن را برای شما فراهم کرده ایم. در معماری ساختمان و بنا با کاربری های مختلف، تجاری، اداری، مسکونی، و… نمای ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا نمای ساختمان به خصوص نمای ساختمان اداری تجاری یک هویت بصری برای بنا می باشد و اولین راه ارتباطی ساختمان با مخاطب خود است.
طراحی ساختمان اداری کوچک در کرمان
این مراحل باید توسط کارشناسان و متخصصانی که مجوز ساخت و ساز دارند انجام شود. ایجاد هر گونه تغییر در یک محیط اداری بر روی روحیه کارمندان نیز تاثیر گذاشته در نتیجه روحیه و شوق آن ها برای انجام بهتر وظایف شان را بالاتر می برد. تلاش می کنم محتوایی ارزشمند و مفید برای بازدیدکنندگان وب سایت ایناب تهیه و تولید نمایم.
امروزه ساختمان ها با کاربردهای گوناگون ساخته میشوند و یک دسته از آنها به منظور انجام امور دفتری و اداری می باشد. در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی مجله خبری معماری و ساختمان طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم. فنآوری، تا چه اندازه معماری فضای ادارای با ابزار فنآوری ﺋیشرفته و یا فنآوری اولیه مجهز است.
اصلی ترین و مهمترین بخش این پروژه دیوار حائل و خط جدا کننده ایی است که دو بخش اداری و تجاری را از یک دیگر تفکیک کرده است. معماران نیز از این ویژگی به عنوان المان معماری در این ساختمان و فرمی زیبا استفاده نمودند. افراد در کنار گیاهان به معاشرت و خوردن غذا می پردازند که علاوه بر زیبایی بصری اصل نزدیکی به طبیعت که در طراحی این فضا بسیار مهم بوده است، رعایت شده است. در همه ی فضاها بسیار از احجام چند وجهی با سطوح منحنی بهره گرفته شده است که در کل فضایی بسیار نزدیک به طبیعت به وجود آمده است. دستگیره های منحنی شکل و بافت طبیعی دیوار از نمونه های استفاده از عناصری هستند که طبیعت را تداعی می کنند . نور و سايه از عوامل مهمى هستند كه در حس افراد نسبت به يك فضا تاثير دارند.
تا بتواند شما را برای طراحی یا سفارش طراحی دکوراسیون اداری راهنمایی کند. پروژه ی آپارتمان اداری سفید در یکی از خیابان های شلوغ تهران توسط “استدیو معماری BNS” طراحی و اجرا شده است. این ساختمان دو پوسته با نمایی ترکیبی از شیشه و آلمینیوم سبک مدرن و چشم گیر را در طراحی نما ارائه کرده است که سبب تمایز آن با سایر بناهای اطراف شده است.
- عواملی مثل حجم بازسازی، میزان مصالح، نوع مصالح، مساحت ساختمان اداری و محلهای که ساختمان در اون قرار گرفته، در تعیین قیمت بازسازی موثر هستن.
- از طریق سایبان های افقی، تیغه های عمودی و پوشش داخلی پنجره در برابر نور خورشید محافظت می شود.
- شاید تصور کنید نمایی که بخش تجاری ساختمان نشان میدهد کافیست و دیگر نیازی نیست که برای نمای قسمت اداری آن هزینه کنید.
- اول طراحی پلان و سیرکولاسیون که بنا به ریزفضاهای هر فعالیت تعیین می شود.
- همچنین، راه پله های مناسبی به جای آسانسور در آتریوم ساخته شده است و برای صرفه جویی بیشتر در انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.
- البته پیش از نورپردازی، طراح پروژه باید نما و جایگذاری انواع چراغ های نما را پیش بینی کند.
بعد از ترمیم سقف و دیوارها، نوبت به اجرای نورپردازی مناسب میرسه. بنابراین در ساختمان های اداری لازم است هر از چند گاهی بخشهایی از بنا ترمیم بشن، تا فرسودگی اون ها باعث ایجاد خسارت های بیشتر نشه. برای اینکه مراحل قانونی ساخت و ساز به اتمام برسد و یک ساختمان قابل سکونت ایجاد شود، نیازمند دریافت پروانه ساخت است. این پروانه ساخت باید به همراه جواز تاسیس از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین پروانه ساخت از شهرداری صادر شود. پارتیشن اداری ثابت تک جداره، پارتیشن اداری ثایت دو جداره از نوع پارتیشن اداری متحرک بوده و در صورت سفارش مشتریان امکان سفارشی سازی و تغییر شکل پارتیشن نیز وجود دارد. در طراحی نماها مهم ترین موردی که باید به آن توجه کرد استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب می باشد.