این بخش محیطی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت وگو، استراحت و کارهای فردی را فراهم میآورد. تهویه مناسب این فضاها به منظور ممانعت از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط پیرامون از اهمیت بالایی برخوردار است. فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده ، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاتصله بین میزها و میز تحریرها است (حداقل فاصله مطلوب ۱۰ متر) صندلیها باید قابل تنظیم چرخدار و مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند. دفاتر بایگانی ، آرشیو و کارتهای اطلاعات مربوط به دانشگاهها و … را می توان در کمدهای بدون پهلو که معمولاً از جنس استیل و در ابعاد استاندارد ساخته می شوند قرار داد. همه ی اتاقها (با نور طبیعی و مصنوعی ) در اطراف یک هسته ارتباطی شامل آسانسور ها – پلکان کانالهای تهویه و … جمع می شوند. در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت.
این ساختمان اداری تجاری توسط DesingInc به منظور رشد تعامل بین شهر و طبیعت طراحی شده است. نمای آن به گونه ای طراحی شده است که آب و هوای داخلی را کنترل کند و ساختار بتنی آن واریانس دما را به حداقل رساند. هوای ساختمان توسط داکتها بطور 100٪ طبیعی به نحوی تهویه می شود که هر یک ساعت و نیم یکبار بطور مداوم هوای تازه تامین می شود. بر این اساس، CH2 موفق به کسب برآورد فراتر از سیستم رتبه بندی انرژی 6 ستاره در استرالیا شده است.
بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان
امنیت افرادی که در طول روز در آن تردد می کنند و مشغول به کار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد. از پله اضطراری در ساختمان های اداری بزرگ گرفته تا تهویه مناسب و گرمایش امن و بدون مشکل در واحدهای کوچک اداری؛ تمامی موارد امنیتی باید در ابتدای کار هنگام طراحی نقشه ساختمان اداری در نظر گرفته شوند. استودیو 505 توسط شرکت ساخت و توسعه Groton به طراح ساختمان اداری و توسعه بدون کربن 6 ستاره گرین استار واگذار شد.
جلوگیری از ورود سر و صدا به دفتر کار
در طراحی ساختمان اداری کارخانه توکارنگ نیز کارخانه تولید رنگ ورق های مجتمع فولاد مجاور جاده اصفهان شهرضا است، سه دهنه سوله به عنوان خط تولید کارخانه قبلاً پیش بینی شده بود. شما می توانید با انواع پارتیشن و روش بازسازی ساختمان اداری آشنا شده و از قابلیتهای آن برخوردار شوید. پارتیشنهای اداری به طور عمده شامل دو نوع پارتیشن اداری ثابت و پارتیشن اداری متحرک هستند. پارتیشن اداری ثایت با هدف ایجاد فضای متفاوت و کاربری متفاوت در یک فضای اداری طراحی شده و به دو دسته تقسیم میشود. اما در برخی موارد ایجاد تغییر نیاز به تجربه و مهارت نسبتا بالایی دارد که در چنین شرایطی مطمئنا انجام آن نیاز به دخالت کارشناسان این حوزه دارد.
طراحان و مهندسان جوان نمادیزاین با تمام متریالهای روز موجود در بازار آشنا هستند و میتوانند باکیفیتترین مصالح را با بهترین قیمت برای شما خریداری کنند و نمایی به صرفه و متناسب با جیب شما را طراحی و اجرا کنند. همه طراحان با نماهای تجاری و اداری به خوبی آشناییت ندارند و نمیتوانند نمایی را طراحی کنند که برای هر دو کاربری مناسب باشد. شاید تصور کنید نمایی که بخش تجاری ساختمان نشان میدهد کافیست و دیگر نیازی نیست که برای نمای قسمت اداری آن هزینه کنید. تازه اگر شانس با آنها یار باشد و درب ساختمانشان به خاطر نمای اجرا شده بدون داشتن تاییدیه طراحی نما از شهرداری برای همیشه پلمپ نشود. الگوهای حرکتی کارکنان برای ایجاد یک فضای پویا بسیار پر اهمیت است. یک فضای کاری نیمه بسته به حساب می آید که با پارتیشن جدا می شود و بیشتر برای کسانی که تعاملات کمی دارند استفاده می شود و برای یک نفر طراحی می گردد.
۹) فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی. ۶) امکانات اجتماعی شامل رختکن، آشپزخانه، توالت برای هر طبقه یا بخش، بخش استراحت کارکنان، محل خوردن و آشامیدن، امکانات ورزشی، سالن غذا خوری با آشپزخانه. ۵) بخش نمایش گروهی شامل اتاقهای گردهمایی با دیوارهای متحرک و بخش های نمایشگاه، تالار های کنفرانس و گردهمایی .
- نور و سايه از عوامل مهمى هستند كه در حس افراد نسبت به يك فضا تاثير دارند.
- «فضای اداری هیبرید» مکانی است که فضاهای باز و بسته با هم ترکیب شدند و نیاز به برقراری تعادل بین فضاهای جمعی و خصوصی است.
- شما می توانید با انواع پارتیشن و روش بازسازی ساختمان اداری آشنا شده و از قابلیتهای آن برخوردار شوید.
- نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر هویت کسب و کار شما و شان آن باشد.
بعنوان مثال جایی همانند آشپزخانه یا غذاخوری که ممکن است ساعاتی از روز شلوغ باشد یا بوی زیادی از غذاهای مختلف در آن وجود داشته باشد در کنار دفتر مدیریت یا یک اتاق کنفرانس که فضایی رسمی و مهم است قرار نمی گیرد. اگر بر اساس این اصول نقشه اولیه ساختمان اداری طراحی شود، همه چیز منطقی و کاربردی تر خواهد بود. در هر حال کارمندان برای تمرکز نیاز به سکوت و آرامش خواهند داشت که این نکته باید در طراحی پلان ساختمان اداری رعایت شود. برای این کار می توان واحدها را طوری نقشه کشی کرد که دفاتر کار و محیط هایی که در طراحی اولیه برای کارمندان در نظر گرفته شده در جهت مخالف خیابان اصلی قرار بگیرند. ساختمان های اداری باید ساختمان های بارزی باشند که در یک نگاه بتوان آن ها را تشخیص داد.
اما مشکل اصلی چیست؟ مشکل اصلی را باید در طراحی پنجره های نمای ساختمان دانست. اینجاست که پی خواهیم برد پنجره های کوچک به کار نمای مجله خبری معماری و ساختمان نمی آیند. طراحی ساختمان اداری آبورزان به معماری “محمدرضا قدوسی و پارسا اقدم” با توجه به معماری مدرن بومی تهران شکل گرفته و با نگرش به نمای نامرئی شهری خلق شده است. این پوسته بر اساس هندسه ای متحرک و با سایه های مثلثی، شکل امروزی ساختمان های اداری در تهران را به خود گرفته است و توانسته رتبه دوم جایزه معمار سال 1393را از آن خود کند.