اصول معماری ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر-سایه بان کیان

جای گیری تجهیزات سرمایش و گرمایش می تواند در فضایی اختصاصی (مانند موتورخانه) قرار بگیرد یا اینکه فضای از مشاع ساختمان (مانند پشت بام) برای قرار گرفتن وسایل تاسیساتی استفاده شود. حتی تعبیه آسانسور برای ساختمان های بلند می تواند دستخوش تغییراتی از جانب شهرداری، نظام مهندسی و یا حتی کارفرما باشد. در بعضی ساختمان ها کارفرما به تعداد بیشتری آسانسور نیاز دارد تا جابجایی بار یا انسان را تسهیل کند. بسیاری از شرکت هایی که به صورت حرفه ای کار خود را دنبال از بخش های مختلفی در تیم خود برخوردار هستنند که هر کدام از این بخش ها کارهای تخصصی و متفاوتی را نسبت به یکدیگر انجام می دهند. برای تقسیم بندی شرکت به بخش های مختلف روش های متعددی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارد.

از این رو متخصصین شرکت بازسازی ساختمان اداری پرگاس به این موضوع اهمیت زیادی نشان می‌دهند تا خروجی این پروژه بازسازی اداری دقیقا همان چیزی باشد که کارفرما با صرف این زمان و هزینه تمایل داشته به آن دست پیدا کند. بنابراین طراحان باید بیش از همیشه در طراحی نمای ساختمان اداری خلاقیت به خرج دهند و بر اساس نوع کسب و کار و حرفه ای که در یک ساختمان اداری خاص برقرار است، نمای آن را طراحی کنند. به عنوان مثال اگر یک ساختمان اداری مربوط به کسب و کارهای حوزه ی معماری می شود بهتر است یک المان خاص که مرتبط با این حرفه می باشد در نما به نمایش درآید.

بازسازی ساختمان اداری در تهران به صورت کاملا حرفه ای و کم هزینه

بعد از مطرح شدن سوالات کلان، در خصوص ارتباط یک تک دانه با شهر و توسعه کالبدی بافت در آینده ، نوبت به تعریف مفاهیمی اساسی و شکل دهی اصول طراحی شد. در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم. هدف عمده از بالا بردن کیفیت طرح، جلب رضایت کارفرما در همه زمینه‌هاست به همین خاطر هم از شروع تا پایان کار باید یک همکاری مناسب بین کارفرما و پیمانکار به عنوان طراح و مجری پروژه صورت گیرد. ۶) امکانات اجتماعی شامل رختکن، آشپزخانه، توالت برای هر طبقه یا بخش، بخش استراحت کارکنان، محل خوردن و آشامیدن، امکانات ورزشی، سالن غذا خوری با آشپزخانه. ۵) بخش نمایش گروهی شامل اتاقهای گردهمایی با دیوارهای متحرک و بخش های نمایشگاه، تالار های کنفرانس و گردهمایی .

در طراحی ساختمان اداری کارخانه توکارنگ نیز کارخانه تولید رنگ ورق های مجتمع فولاد مجاور جاده اصفهان شهرضا است، سه دهنه سوله به عنوان خط تولید کارخانه قبلاً پیش بینی شده بود. در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است.

در این طراحی چینش تخته‌های چوبی در کنار هم نمای اداری مدرن و متفاوتی ایجاد کرده است. ایجاد زاویه‌های تند در بالای ساختمان و ایجاد اختلاف سطح، نمایی خلاقانه را شکل داده و در عین حال نظمی هندسی و چشم‌نواز نیز برقرار ساخته است. هزینه نما با توجه به مساحت و ابعاد ساختمان، ارتفاع، نوع و سبک طراحی، جنس متریال و پرکار یا کم کار بودن نما محاسبه می‌شود. در محیط‌های اداری کتابخانه و مرکز اسناداز اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به گونه‌ای که جهت به کار گیری در امور تحقیقاتی به مثابه سیستم مغزی آن است که می‌تواند به شکل مرکز اطلاعات و ذخیره سازی الکترونیکی هم موجود باشد. علاوه بر کتابها، در کتابخانه می‌توانید به مجلات، مقالات و لوح‌های فشرده و … نیز دسترسی پیدا کنید و گاهی این قسمت هم از امکانات اینترنت برخوردار است.

فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب تغییر مسیر انجام امور کاری و پروسه‌های ساختمانی در قیاس با قبل شده است. فناوری بی سیم موجب بهتر شدن مبلمان متحرک و طرح‌های متنوع‌تر می‌شود. تکنولوژی منجر می‌شود به اینکه فرصت لازم برای افراد فراهم شود تا بتوانند در زمانها و فضاهای بهتری به کار خود ادامه دهند. ساختمانی که دارای طرح مطلوبی می‌باشد کارایی کارمندان را بهبود می‌دهد و هم چنین یک مجله خبری معماری و ساختمان مناسب بایستی جهت پیش بینی‌های آینده انعطاف پذیری لازم را داشته باشد.

بنابراین برای دستیابی به اهداف معماری پایدار می بایست از آنها بهره برد. ساختمان های اداری باید یک تفاوت خاص با سایر ساختمان ها داشته باشند بنابراین بهتر است که در نمای آن ها از یک المان خاص استفاده شود. این المان می تواند یک مفهوم را در بر داشته باشد و در عین حال با سایر اجزای ساختمان در هماهنگی و تطابق باشد. مثلا تجار و روزنامه نگاران معمولا در محیطهای پر سر و صدا کار می کنند ولی بسیاری از کارهای اداری نیاز به حداکثر آرامش دارد. انواع فضای مراقبت از کودک تسهیلات مورد نیاز برای خدمات مراقبت از کودک را فراهم می کند.

بیراه نیست که مدیران کسب و کارها ترجیح می دهند در ساختمان هایی با نمای شیک مستقر شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا طراحی نمای ساختمان اداری را با هم مورد بررسی قرار دهیم. توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی ساختمان اداری ولیعصر در تهران

در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت… ساختمان اداری ایوان در بافت اداری محدوده‌ی میدان آرژانتین تهران واقع شده است. اما اختلاف ارتفاع بناهای قدیمی کوتاه با ساختمان‌های بلند جدید، علاوه بر ایجاد اغتشاش بصری، نماهای خنثی و رها شده جانبی مرتفعی را در جای جای محله بوجود آورده است.

نحوه ی چیدمان عناصر، جنس عناصر، استفاده از رنگ‌ها و نورپردازی از جمله مواردی است که می‌تواند به حفظ این یکپارچگی در محیط ادارت کمک کند. شما می توانید با انواع پارتیشن و روش بازسازی ساختمان اداری آشنا شده و از قابلیت‌های آن برخوردار شوید. پارتیشن‌های اداری به طور عمده شامل دو نوع پارتیشن اداری ثابت و پارتیشن اداری متحرک هستند. پارتیشن اداری ثایت با هدف ایجاد فضای متفاوت و کاربری متفاوت در یک فضای اداری طراحی شده و به دو دسته تقسیم می‌شود. بنابراین بهترین راه برای به تعادل رساندن هزینه های طراحی نمای ساختمان اداری استفاده از متریال های ترکیبی در نمای ساختمان است.

  • حتی در برخی موارد کارفرما تعدادی از واحد ها را اجاره داده و از بعضی فضاها برای کسب و کار خود بهره ببرد.
  • در نمای شمال بعد از ساخت مقطع U شکل خاص مورد نظر معمار , تمامی نقاط نما توسط دوربین های نقشه برداری پیاده سازی و به جهت حفظ مدولاسیون 40 سانتیمتری شاسی کشی دقیق انجام شد.
  • بازسازی قسمت هایی که به منظور مقام سازی و بالا بردن استحکام بنا انجام می گیرد.
  • با توجه به اینکه یک ساختمان اداری تا چه حد بزرگ است، فضای پارکینگ نیز باید بزرگ تر انتخاب شود و تعداد ماشین های بیشتری در آن جا شوند.